Tartă rustică (galetă) cu zmeură și miez de nuci

Astăzi, m-am trezit și mă gîndeam “oare ce să fac cu zmeura din frigider”. O parte din zmeură am amestecat-o cu zahăr și am pus-o în borcane pentru iarnă, iar cu restul m-am gîndit să fac un desert. Căci nouă tare ne mai plac deserturile. De curînd, văzusem mai multe rețete de galete, sau cu alte cuvinte tarte rustice, și mi-am propus să încerc și eu una.

Să fiu sinceră, m-am cam jucat cu aluatul, căci este destul de fin și necesită îndemînare, dar, pînă în cele din urmă m-am descurcat. Astăzi, am încercat o varinată de aluat. Data viitoare încerc altă variantă și vă zic care îmi place mai mult. Deci, să purcedem la gătit!

Ingredientele necesare:

  • 350 g făină
  • 100 g zahăr pudră
  • 150 g unt nesărat (rece)
  • 2 ouă
  • 1 linguriță esență de vanilie
  • 1 praf de sare
  • 4 căni de zmeură
  • 2 mîini miez de nuci
  • 4 linguri zahăr brun
  • 4 lingurițe amidon de porumb
  • mentă (pentru servire)

e1e12ad4-f9fb-4886-bdfc-da5af34aac15

În cana unui robot de bucătărie cernem făina și zahărul pudră. Adăugăm untul şi mixăm totul aproximativ 15 secunde. Apoi, adăugăm 1 ou, sarea şi esența de vanilie și mixăm totul încă jumătate de minut pînă se leagă aluatul.
*aluatul poate să se lipească de mîini, ceea ce este normal, deoarece untul s-a încălzit deja.

Scoatem aluatul din cana robotului și îl împărțim în 2 părți egale, formînd din fiecare parte cîte o bilă. Fiecare bilă o învelim în peliculă alimentară și o punem la frigider pentru cel puțin 1 oră.
*eu am ținut aluatul la frigider 1 h 30 min, ceea ce mi-a permis să lucrez bine cu el.

Înainte de a scoate aluatul din frigider, setăm rola la 200º, după care pregătim umplutura galetei. Deoarece vom face galetele pe rînd, pregătim umplutura, la fel, pe rînd.

Pentru umplutură amestecăm 2 căni de zmeură cu 1 mîină miez de nuci tocat cu cuțitul, 2 linguri zahăr brun și 2 lingurițe amidon de porumb.

Pregătim tava de copt, acoperind-o cu hîrtie pergament de copt.

Scoatem 1 bilă de aluat din frigider. Pe o suprafața curată de lucru, presărăm destul de multă făină, pentru a evita lipirea aluatului de aceasta. Cu ajutorul sucitorului întindem atent aluatul sub forma unui cerc de aproximativ 30 cm.

Transferăm aluatul întins pe tavă cu ajutorul sucitorului, rulînd aluatul pe sucitor de la un capăt la celălalt.

Punem umplutura pe aluat, astfel încît să lăsăm pe tot diametrul aluatului o margine de aproximativ 7 cm. Acum, începem să tragem marginile peste umplutură, lăsînd o parte din umplutură neacoperită.

Într-o cană, batem un gălbenuș de ou și ungem marginea galetei, după care o presărăm cu puțin zahăr brun.

Punem galeta în cuptor pentru aproximativ 30 minute sau pînă cînd capătă o culoare auriu-maronie.

43689844-5012-4083-9585-6119cce262c1

După ce o scoatem din cuptor, o lăsăm să se răcească pe tavă, apoi o presărăm cu zahăr pudră și o punem pe farfurie. Galeta se servește cu înghețată și mentă.

Bon appétit!

 

 

Leave a Reply

