Omletă pufoasă cu spanac, coadă de ceapă și roșii uscate

     Îmi place să cred în ideea – “cum începi ziua, așa și o finalizezi”. De aceea, dimineața cînd mă trezesc, mă strădui să mă bucur de un mic dejun copios și gustos, care să-mi dea energie pentru restul zilei. Și de cele mai dese ori, acesta vine sub forma unei omlete.

     Ceea ce fac omletele deosebite sînt multitudinea de ingrediente ce pot fi folosite, în dependență de sezon și fantezia fiecăruia.

     Astăzi, eu încep ziua cu o omletă pufoasă cu spanac, coadă de ceapă și roșii uscate.

     Ingredientele necesare:

  • 1 pungă de spanac (250 g)
  • 1 legătură de ceapă verde
  • 5-6 roșii uscate
  • 6 ouă
  • 150 ml lapte
  • sare, piper negru proaspăt măcinat (după gust)
  • parmezan ras (pentru servire)

DSC_5447

 

Pentru început spălăm spanacul și îl uscăm. Apoi, într-o tigaie punem un cubuleț de unt și călim spanacul la foc mediu pînă se înmoaie. După care, îl punem într-o farfurie să se răcească. În procesul răcirii, acesta lasă apă. De aceea, eu înlătur apa din spanac, strivindu-l încet între palme. După care, îl mărunțim cu cuțitul.

Apoi, spălăm ceapa verde, o uscăm și o tăiem mărunt. Roșiile uscate se taie cubulețe.

Într-un bol batem ouăle cu sarea și piperul negru proaspăt măcinat, pînă cînd obținem o masă omogenă. Adăugăm laptele și continuăm să batem tot timp de 1 minut.

Punem o tigaie la foc mare și o încălzim bine. Turnăm uleiul de măsline și  adăugăm mai întîi ceapa verde tocată, după care adăugăm spanacul și roșiile uscate. Le mestecăm și adăugăm masa lichidă de ouă și lapte.

Abia acum micșorăm focul, mai mic decît mediu, și lăsăm omleta să se coacă și să devină pufoasă, pentru aproximativ 10 minute.

Înainte de a fi servită se presoară cu parmezan ras. Omleta este gata.

Bon appétit!

 

 

Leave a Reply

